fredag 7 september 2012

Kladdkaka i all sin ära men....

Nu är han igång igen, maken...
Inför stundande kräftskiva kläcker jag ur mig: Men vi fixar dessert!
I mitt stilla sinne tänker jag då "En kladdkaka med vispgrädde och varför inte nåt fint bär att lyxa till med" hade funkat finfint. Men nä nä, det gjorde det visst inte. Min man Mathias, han kom hemdragandes med en glassmaskin, modell stor som en micro. Men nu vill jag inte säga så mycket mer, mer info kommer med bild på det slutliga resultatet (nej, det är inte dags för smultrona än...)

 
 
Här är en annan del av desserten...
 
Nä, min kladdkaka får jag nog bjuda mamma min på,
till förmiddagskaffe, en vanlig tisdag eller nåt....
To be continued....

1 kommentar:

Mamma sa...

Jag kommer och äter kladdkaka när den är klar.
Ha en trevlig kväll med goda vänner och god efterrätt.