måndag 19 december 2011

107 gången gilt....


Mormor Hilma gjorde världens godaste ökensand.
Ni som smakat dem vet vad jag pratar om.
De bara smalt i munnen och smakade gudomligt.
Tyvärr så finns det inget recept kvar, som hon använde.
Men jag har hållit på och exprimenterat i en massa herrans år nu, och jag tror varje gång, nu nu nu, kanske....men nja, hyffsat.
Men jag får bra betyg från släkten.
Men jag jagar fortfarande de perfekta.


Idag har jag återigen satt härnderna i bunken och bakat (jag är ju inte den som överhuvudtaget brukar baka).
Summa sumarum, provade några nya trix, och ja, jag tror de är de bästa hittills!!
Klart å betalt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Pappas moster bakade sandkakor! Skulle kunna tänka mig att det ärungefär samma! De bara föll isär i munnen och var grymt goda. Jag har receptet, men har inte lyckats få samma sprödhet. Våra kakor ska ha brynt smör och dekoreras med en nöt!
//Linda Viberg

Mamma sa...

De ser precis ut som mammas. Du har nog lyckats. Jag ser fram emot att smaka.

Anna Fröding sa...

Åhhh, hade du oxå en Mormor Hilma... min gammelmormor hette oxå mormor-Hilma....

Ha en bra jul, å njut av familjen!
Kram, anna.

Anonym sa...

Jag har ju också testat några recept men får heller inte till det. Dessa ser ju väldigt lovande ut och om du tycker att du är nära så är jag övertygad om att de är det. Delar du med dej av recept och knep inom släkten? Annars tycker jag att vi andra borde kunna beställa en sats var från dej och då får du inte säga nej. Jag minns också mormors och godare kaka finns inte!

Anonym sa...

Och det var kusin Anna som skrev det...

Anonym sa...

Ååååh va sugen jag blev!!! Provsmak? (Smak? Osmak?)

Karin i Vike sa...

De ser PRECIS ut som mamma Hilmas! Ljusa och fina och helt rätt mönster. Man kan tro att du använde hennes matsked för att göra bladen med skaftet.