fredag 30 mars 2012

Bloggvärlden


Jag har mina favorit bloggar (ni kan se några i min lista här bredvid).
Jag läser kanske inte varje dag men försöker va uppdaterad, för jag tycker det är kul och blir inspirerad. Men vad som känns lite frustrerande just nu är att många väljer att visa upp sina nyinköp, typ inredningsdetaljer, möbler, kläder, väskor osv.
Jag bara matas och matas med shoppingtips. Å nu blev jag less!!
Man får absolut skriva vad man vill, och jag har väl också visat upp nåt inköp ibland, men just nu blir jag påverkad så in i bängen, känns som att jag måste ha nya gardiner, kuddar (alla som har inredningsbloggar köper nya kuddar stup i kvarten), färska snittblommor, nya kokböcker på hyllan, nya mattor i vårens färger. Ja jag vill också!!!! Men det funkar ju inte. Jag studerar, och fatta va dyrt det är med kuddar!!!!!
Nä kanske ska göra ett uppehåll i bloggläsandet, iaf tills jag fått veckopeng....

5 kommentarer:

Karin i Vike sa...

Läs och inspireras av din mors och mosters bloggar! De innehåller inte mycket av inköpta flärdfulla saker. Vad sägs om köpstopp som ett alternativ? Att varje gång man tänker att man kanske skulle köpa den där fina grunkan...? Behöver jag den? Blir jag lyckligare om jag köper den? Om inte har jag sparat x antal kr!
Jag gillar att läsa om ditt liv, din familj och kanske ett blomsterarrangemang i ert vackra hem ibland.

Mamma sa...

Din moster har lämnat så kloka ord så jag kan vara tyst och bara instämma med föregående talare.

nyvind sa...

DU kan leta tyger och sy egna snygga fodral.... så läckra!

Jenny sa...

Prinsessan jordgubb, vilket vackert namn! Visst det jobbigt när man ser alla vackra bilder och blir så sugen på att köpa precis allt ... Jag är ingen som shoppar ihjäl mig, precis, men något ibland blir det förstås.

Det var väl den sötaste gladiator jag sett i förra inlägget :)

Ha det bra,
Jenny

Anonym sa...

Förstår precis! Man kan bli grymt shoppingsugen. Särskil så här på våren! Men jag håller verkligen i slantarna nu och försöker tro på mantrat att jag inte skulle bli lyckligare om jag köpte den där saken... Funkar faktiskt över förväntan!
kram