lördag 3 mars 2012

Mysdag i backen!

Äntligen!! Jag är ledig, jag är frisk, har ingen tenta framför. Så alltså, jag fick chansen att få uppleva solen alla pratat om.
Packade väska, barn, hund och åkdon i bilen. Funderade över vilken backe vi skulle åka till.
Kriterierna som styrde var, sol mot ansiktet, kunna göra upp en eld, sitta och gona i en slänt.
Det slutade med att vi åkte 2 mil, hem till pappas backe, som numera heter "morfars backe".
Ja, för inte finns det bättre pulka backar på närmare håll inte???
Med oss fick vi Syster Ellinor med 2 av 3 barn, Susanne med hennes 2 pojkar.
Till alice och Hilmas stora förtjusning blev det skoteråkning med kusin Ylva, med nytaget skoterkörkort. Nästa vecka blir det den årliga pulkadagen i "morfars backe" med kusiner och en och annan tremenning. Då steker morfar (alltså pappa min) kolbullar i stugan nere vid sjön
Å vilken dag vi fick, precis så där som vi önskade!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En helt perfekt startdag på sportlovet.
Vi syns till veckan.

Mamma sa...

Det ser härligt ut. Den backen har haft många pulkaåkare under årens lopp, flera generationer har varit där och njutit.

Karin i Vike sa...

Är det bara håret eller tycker jag mig kunna se mera likheter mellan dotter nr 2 och mor Jenny? Dotter nr 1 är sååå lik sin far!
Nästan läskigt att det är den yngre generationen som planerar pulkarace under sportlovet med sina barn! Hur gamla är din mor och jag - egentligen?!