söndag 13 maj 2012

Senaste loppisfynden!

För några veckor sedan var jag , min syster, mamma, systerdotter på loppis i Viksjö gamla skola.
Det händer att vi fyndar där. Men den här gången gick det sådär. Men helt tomhänt åkte jag inte hem.
En liten bänk fick följa med hem till trädgården. 50 kr, tyckte jag var lagomt.


Idag var det dags igen, hämtade upp Ellinor min syster, och vi for då först till Blå Porten i Älandsbro, en av våra favoritloppisar.
Där köpte jag 2 st dukar, ett gamalt lakan med hyffsat bred spets, som jag tänkte sy gardiner till hallen av, kökshanddukar, så där lagomt slitna så det går att torka torrt och 2 st fin fina trädgårdsstolar, åh så glad jag blev över dessa!!
Just ja, en liten present till en liten dam, som jag inte vill avslöja här och nu.....

Efter Blå porten for vi på Skattkistan ett mindre bra ställe, men mssvis med grejjer, fast rörigt så in i bängen, men jag gick inte tomhänt därifrån heller, en liten duk köpte jag för 40 kronor. Den får ni se vid senare tillfälle.

Min granne Åke, (ja honom har jag skrivit om förut) han har mycket roligt han. Bl.a fick jag för ett tag sedan en gammal pall. Den var gick i tonerna grönt, grått, vitt, silver och svart (olja). Den är riktigt fin som den är, men tyvärr tyckte jag inte att det var så kul med den där silvriga kulörten och den svarta oljan... Så nu ska den få sig en omgång vitfärg och den ska få bli fotpall till våran vita vilstol. Okej, det här var inte loppisfynd, men hamnar kanske under "Åkes krimskrams och kuriosafynd".

Inga kommentarer: