söndag 13 maj 2012

Slang och lådgöra...

Ni må tro att vi hunnit mycket den här helgen!
I lördags gjorde vi det sista i klädkammaren. nu är det bara inredningen som fattas. bild kommer, tålamod mina vänner...

Maken har ett stort projekt på gång. Han har ägnat delar av helgen till att gräva ner en lång kabelslang från gatan  fram till huset. Då undrar ni nog vadan detta, jo vi ansluter oss till fiber. Så där ja, fråga mig inte så mycket mer om det, jag vet bara att internet kommer gå sjukt snabbt, och att det i slutändan blir billigare i månaden.

Jag har målat mina planteringslådor. Brunsvarta fick de bli. Alltså fatta va jag grämer mig över att jag inte gjorde det när de vara nya, hade liksom varit lite enklare då.
Före.
Efter.

Svårt kanske att se skillnaden på bilden, men det blev bra mycket bättre. De kommer göra sig ännu bättre med prunkande grönska....

Här ser ni också mitt rosentorn jag har fått. det ska också målas i samma färg som planteringslådorna. Den ska få sin plats bakom trädgårdslandet med nån trevlig ros som klättrar på den.

Inga kommentarer: