fredag 25 maj 2012

Tadaaaa!!!

Resultatet av klädkammaren!
Som ni kanske läst i tidigare inlägg så har det här nu blivit barnens garderob. Jo lite avis är jag, men jag fick sån fin och bra garderob när vi byggde nya sovrummet, så jag klagar inte.

Nu fattas bara foder och golvlister (jag väljer att visa bilder innan de är uppsatta, för annars kanske det inte skulle bli några bilder...).
Lite krokar för halsband och diverse ska upp vid "fix-bänken", men annars så i princip klart.
Som ni ser har Tjejerna "flyttat in" i varsin låda.

Kan säga att all inredning är införskaffat på IKEA. På golvet valde vi att köpa en balkongmatta, svart. Bra pris och lätt att få på plats.

Men nu ska ni få höra, vi har inte gjort byggnationerna själva. För första gången har vi lejt en snickare som byggde om. Efter att vi kämpat själva (tillsammans med svärfar) i 9 år med renovering av hus och tomt, så kände vi att nu var det läge att leja bort detta jobb. Sanna mina ord, det var skönt!!

Före


efter


Före
Efter

Här har det börjats flyttats in. Tror nog lådan kommer fyllas på.....


Småburkar för smågrejs


5 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiiint! Tycker grannen agNeta

Anonym sa...

Men WOW! Det var ju hur flott som helst! Vilka tjejer kommer inte att vara avundsjuka på det rummet... Bra jobbat! (ja, av snickaren då, men av er också förstås!)

Lind viberg sa...

Åh, vad bra det ser ut att ha blivit! Lär bli ett poplärt rum!

Prinsessan Jordgubb sa...

Tackar!! Vi har inte legat helt på latsidan, vi gjorde finliret som spackling målning och tapetsering;)

Prinsessan Jordgubb sa...

Lägg märke till översta bilden, en gammal bild med liten Hilma.