tisdag 14 augusti 2012

Täppan!!

Har ju glömt att visa resultatet av täppan!!!
Tålamod är inte mitt andra namn....Så med den saknaden tycker jag att jag har kämpat på bra med att ha trädgårdsland, eller vad man ska kalla det.

Jag lyckas inte med allt, men jag har ju inte gett upp för det, och det mina kära vänner är ett framsteg för mig.
Så vad tar jag med mig till nästa år.....

Lärdom 1: Köp förodlade mangold
Lärdom 2: Så morötter på band
Lärdom 3: Köp inte "plockinblommsfröblandadesorter"(köp förodlade)
Lärdom 4: Gör om gör nytt!

Min kloka mor säger till mig allt som oftast "det tar tid att iordningställa en trädgård, flera år"
Ja jösses, det är en tålamodsprövning som heter duga. Nu pratar jag nog mer om trädgårdsarbete överlag, inte bara en liten pluttig täppa.
Men här får ni se hur den ser ut i år, nästa år kanske det är en bouleplan....




2 kommentarer:

Katarina Byström sa...

Va otroligt fint! Gillar din fina blogg!

Anonym sa...

Det är så fint så på lilla täppan!! Bra gjort. Det där med morötter på såband hade jag kunnat tala om för dig... det var en av mina lärdomar från ifjol. Jag försöker vara pedagogisk i år och skriva ner i min lilla "trädgårdsbok" (det du!!) vad jag ska komma ihåg till nästa år. Om du också gör det kan vi dela kunskap med varandra och bli dubbelt så klocka! :)