onsdag 16 november 2011

Kreativ lördag

Helgen som passerade var intensiv.
Fast på ett roligt sätt. Tjejerna hade sina aktiviteter, och jag hade mina. Mannen i huset fick stå för skjutsning och markservice denna helg.
Att ta ett exempel av aktiviteter så kan jag berätta att på lördag var jag inbjuden att vara med på Therese årliga "pyssel och mys innan jul"(mitt namn på dagen).
Vi var 4 glada kvinnor i våra bästa år.
En riktigt trevlig samling kvinnfolk måste jag säga, där hade Therese verkligen lyckats.
Det luktade mys redan i trappuppgången och väl inne så bjöds vi på glögg och pepparkakor.
Sen startade pysslet.
Vi fick prova på allt möjligt, filthjärtan, krystyrspritsning, fina julkort. Lunch och middag fick vi också. En hel mysig dag, som pågick i flera timmar, med mycket skratt och samtal.
Synd bara att hon bjuder in olika gäster varje år......
Kvällen slutade inte där, utan jag styrde stegen till min forna arbetskollega, T:3, som han kallas. Där inmundigade jag middag nr 2. Ja varför inte, det är inte vardag man blir bortbjuden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mysigt med pyssel med Therese! Vi är också 4 glada damer...ja i lite högre ålder då, (i a f tre av oss), som träffas varje år och "Julpysslar". Det är en mycket trevlig tradition och det lustiga är att det numera endast är då vi träffas, förrutom när vi springer på varandra på stan osv. Nästa vecka är det dags för oss och är det den yngsta damen i gänget som inbjuder och har hittat på pysslet! Kram grannen agNeta

Anonym sa...

Attans om det var så att jag försatt min chans där!!! Men kul att ni hade kul, fina pyssel!