torsdag 3 november 2011

Kusinmys!

Höstlov, och barnen har övernattningsbesök av deras kusin. Han är 8 år, alltså mitt i mellan Alice och Hilma. Han kom i morse och under dagen har de hunnit leka diverse rollekar, klättrat i träd, spelat med DS, chattar med DS, varit på Technichus, lekt ficklampskurragömma ute i mörkret, vikt flygplan m.m.
Men den mest okända leken måste ha vart "våningsäng"???

Jag blir så glad över att mina barn har sina kusiner (på min sida) på så nära håll. Att de sedan är så bra kompisar är ju fantastiskt!
Jag är själv uppvuxen med några av mina kusiner inpå knuten, och det har varit guld värt.
Jag har många härliga kusinminnen.
Jag är övertygad om att de här kusinerna kommer ha många fina minnen tillsammans.

Jag känner stor tacksamhet över att jag har min familj i min närhet, i min vardag.
(ber om ursäkt över den dåliga bildkvaliten)

3 kommentarer:

Prinsessan Jordgubb sa...

Bilden blev ju alldeles "uppibock". Gick inte att få till den i efterhand, bloggade från telefonen....

Mamma sa...

Ser jättemysigt ut. Det är en lycka att kusinerna får växa upp tillsammans, det är också en lycka att ni syskon har varandra och är så goda vänner. Ta vara på det.

Anonym sa...

Kom igen Jenny, kom igen! *klapp klapp*
Dags för ett nytt blogginlägg! :)