tisdag 1 november 2011

Trappen #2


Då är den färdigmålad!
Ja, jag blev nöjd. Färgen torkade snabbt, så vi slapp gå till grannen för att låna toalett.
Hilma 7 år råkade bara bli kvar uppe efter att vi börjat måla....tur att hon hade att syselsätta sig med där uppe. Och vi fick en lugn stund nere;)
I dag har tjejerna varit med sina långväga kusiner hos farmor och farfar.
Då tog jag med mig mamma och for till IKEA.
Det var så längesedan jag var där och riktigt tittade, klämde och kände.
Så nu har jag laddat upp med massor med ljus.
Köpte även en lykta som får bo i trappen så länge.
Mamma och jag fick en vän där inne på varuhuset, en äldre dam med sin rullstolsburna dotter.
Vi stod länge och pratade om en matta vi tittade på.
Damen och jag var överrens om att den var fin, men min mamma var tveksam.
På den här stunden fick vi veta att damen älskade trasmattor,
men hade tagit bort alla, eftersom det var svårt att dra dottern i rullstol när hon var hemma.
Men den här mattan, som var lite mer som en hallmatta skulle funka.
149 kr tyckte hon då inte alls var dyrt.
Vi fortsatte vår tur genom IKEA, och stötte på damen igen, då hon tittade undrande, och frågade om jag inte köpte mattan.
Men se det hade jag ju inte.
När vi stod i kön, stod hon framför oss, och vi småsnackade då också.
Ja då fick vi veta att hon hade så ont i sina händer, så mamma fick hjälpa henna att öppna en burkläsk.
Efter en stund så knatade det fram en äldre herre, med armarna på ryggen så där avslappnat, och kikade ner i min kundvagn och sa: Ja ha här ska det bli jul?
Ja och då måste man ha ljus svarade jag och trodde att han skulle nöja sig med det, men nä han stod där lugnt och avslappnat och tittade ner i vagnen och verkligen studerade vad jag köpt.
Han log och sa att ja, det är lätt att plocka på sig när det är så billigt. Hm... han tyckte väl att jag handlat mycket. Sen sa han att på IKEA har det alltid varit billigt.....(nähä?!)
Summa sumarum, massor med ljus och två vänner rikare!

9 kommentarer:

Karin i Vike sa...

Ååååh vad fint!

Mamma sa...

Det blev jättebra. Jag skulle också vilja måla min trapp vit. Men det känns jobbigt, har toaletten uppe plus två katter som inte förstår att man inte kan gå i målarfärg. Så tillsvidare får min trapp vara omålad.

Anonym sa...

Tjusigt med vit trapp :) Våran e oxå vitmålad ljust å fräscht men de har sina avig sidor oxå tyvärr men de lever ja så gärna med bara de e ljust :) Kram Anna Loo

Anonym sa...

Åh, det blev jättefint!
/kusinanna

Anonym sa...

Superfint!! Really. Längtar tills vi kommer dithän! :) (fint ord va? Typ som laga förfall nästan)

nyvind sa...

Den är galet snygg, trappan din!

Anonym sa...

Trappan blev jättefin! Kul idé att "måla fast" dottern på övervåningen... ;) Hi hi hi! Trevlig helg!

Myran sa...

Oj, vad fin trappan blev. Bra jobbat! Hilma hade ju kunnat åka ner på ledstången:)
Mendu, vad härligt att hinna strosa omkring på IKEA och PRATA med folk. Du är ett föredöme!

Therese sa...

Hej
Det blev jätte fint. Som den "färgtipsleverantör" ni är undrar den Rahmska familjen vilken färg ni använt?