söndag 8 januari 2012

7 år sedan!



I dag för 7 år sedan blev jag fru Eriksson!
Hilma skulle döpas. Matte hade friat sommaren innan. Hans enda krav var att det skulle vara ett litet, bröllop för de närmaste. Så det var bara att hänga på.
Vi sa inte till någon att vi planerade bröllop samtidigt som Hilmas dop.
Platsen var lotsstugan. ute vid havet här i Härnösand.
Prästen var Lasse präst Parkman.
Vi lyckades hålla det hemligt tills vi kulle sätta oss i bilen, då våra grannar Åke och Bettan såg oss. Hade inga speciella bröllopskläder, men Matte hade kostym(!), så då visste de...
Allt blev super, Hilma "pratade" sig igenom dopet,
Vi sa Ja.Våra nära och kära var där!
Alldeles lagomt allting och vi var så nöjda!

Efter tillställningen då vi kom hem kom Åke och Bettan med champange och en liten present. En trevlig överraskning!
Jag Matte och Alice åt en 3-rätters middag och myste. Hilma hon sov.
Så nu kör vi vidare!

3 kommentarer:

Mamma sa...

Tänk att det är sju år sedan. Jag kommer ihåg att Monica och jag satt bredvid varandra längst fram. Du gick och hämtade brudbuketten, Monica och jag tittade på varandra och sa på samma gång: de ska gifta sig!!!! Jag hade inte haft en tanke på det, men det var en mycket trevlig överraskning.

YlvaMinnie sa...

Tänk vad tiden går fort, det kan aldrig vara sju år sedan, möjligt vis två men det är att dra på!

YlvaMinnie sa...

Svar på kommentar: Tycker inte att det är samma sak att ha en iphone som kalender, då man kan ha en kalender att skriva i. Ser på något sett mycket mysigare ut (: