tisdag 24 januari 2012

Prinsessan på ärten!




Nu har den kommit vår nya säng!!
Har avancerat till en sice på 190x200 cm. Tidigare har jag, make och hund samsats om en 180 cm bred säng. Nu blir det space vill jag lova. Inte nog med att den är bred, den är hög också. Måste liksom ta ett litet "Patrik Sjöberg-skutt" för att komma till sängs. Corax får vi nog bygga en ramp till om han ska ta sig upp.
Till vår förra säng snickrade jag ihop en egen sänggavel av 2 st lastpallar. Nu blir ju de för smala. Men här på bilden är det iallafall den gamla smala ni ser.
I källaren har jag påbörjat målning av en liten utbyggnad av sänggaveln. Jag har sågat ut ett parti från en ytterliggare lastpall som jag ska förlänga den gamla med, så passar den även det nya måttet.

4 kommentarer:

nyvind sa...

Du e händig du!

Myran sa...

Men vad grymt coolt med lastpallar. Du är bättre än Jimmy Schönning (eller vad han heter) Han fick kicken från TV 4. Sök hans jobb. Måste erkänna att det var Gotte som såg att det var lastpallar. Jag såg bara att det var skitsnyggt:) I Florida har jag också en prinsessan på ärten säng. Med mina enochenhalvmeter måste jag nästa ha en stege för att komma upp.

Mamma sa...

Ser skönt ut, hoppas du sovit gott i natt även om maken inte fanns på plats.

Karin i Vike sa...

Säg inte att du monterade ihop sängen själv också?!