måndag 17 oktober 2011

Gå i ide!


Det känns som om det är dags att boa in sig nu innan vintern är här.
Ni vet, lägga fram en ny pläd (läs köpa ny), byta gardiner, och gärna byta ut gamla blommor i fönstren.
Jag vet bara inte var jag ska börja....Kanske borde börja byta ut det här somriga tyget på tavlan?
Fast i dag, just nu, just ikväll räcker det inte att bara byta gardiner, jag vill dra igång en liten lagom renovering. Ja, det skulle kunna vara att måla trappen i hallen, eller måla nåt golv, eller ja, varför inte, göra om tjejernas lekrum till "mammas lekrum"...tror nog inte det sistnämnda skulle vara så populärt...
Jag är liksom sådär sugen på att låna hem tapetkataloger, och riktigt frossa i färg och form.
Men skulle inte tro att mannen i huset är positiv att hjälpa mig, just nu, i kväll.....Och i morgon har det kanske gått över....

4 kommentarer:

Bylundsdotter sa...

Vad fint ni verkar ha det i ert hus, oavsett sommar eller vinterstyling ;)

Anonym sa...

Åh, samma här!!

Mamma sa...

Nu när du har fodrat dina köksgardiner är du på god väg till en förändring.

Karin i Vike sa...

Blir avundsjuk på den kreativa kraften du har. Men gläds med dig att du har lust och idéer.