tisdag 11 oktober 2011

I brist på brö, så ät man limpa....



Under vår och sommar, då går det inte en dag utan att det står egenplockade
blommor lite här och var i vårt hus.
Jag formligen ääälskar att plocka in blommor, blader och diverse växter.
Nästa vår ska jag så ännu mer "plock-in-blommor"
Nu har det börjat sina på blomfronten Men vad gör det, det finns ju vissna blommor!
Idag när jag var ute med Corax (vår hund), så ramlade jag på några torra blommor i nån slags häck. Varför inte, tänkte jag, de fick följa med hem.
"I brist på brö..... så ät man limpa"...

3 kommentarer:

Mamma sa...

Golimpa blev det. Du har ögat för det vackra från naturen.

Johanna Stålros sa...

Vilken underbar bukett! Jag älskar oxå att plocka in naturen;) Kram Johanna

Anonym sa...

Va fint! Håller med mor din, du har verkligen blick för det där. När jag har plockat in en bukett känner jag mig alltid som ett skolbarn, typ. Får inte riktigt till den där sista snitsen.