fredag 21 oktober 2011

Tomte....

.....bloss!!!
Joråsåatt, nu är det dags för lite julstämning!
Tomteblossen är tända!!
Tomtebloss är en bra grej att ha hemma.
Idag har Hilma en kompis här, de fick en släng av tristess här på kvällskvisten,
simsallabin, vi plockar fram några tomtepinn!
(Alltså, fy vad bra den där blev).
Det blev succé för tjejerna som samtidigt fick komma ut i friska luften.
Jag kan inte låta bli att längta lite till jul nu, ja jag vet, men bara så där lite lagomt. Det blir lite stämning med tomtebloss liksom.

5 kommentarer:

Therése sa...

Åh det är så mysigt med tomtebloss, partyhöjare nr 1!
Tur du e en sån finurlig liten mamma! :-)

Mamma sa...

Härlig bild! Vilken tur att du hade tomtebloss på lager. Den som spar den har.

nyvind sa...

Hon köpte säkert ett gäng på Ullared! :-)

Mostra i VIke sa...

Din morbror frågade häromdagen om man får börja spela julmusik nu. Men då svarade jag snabbt och bestämt NEJ! Någon ordning för det ändå vara!

Anonym sa...

Jag har också alltid tomtebloss hemma och tycker fortfarande de är lika kul/vackra som när jag var liten. Jag tycker man får börja prata om jul nu, för det är faktiskt mindre än en månad till första advent!
/kusinAnna