måndag 3 oktober 2011

Karlssons kalasklister!


Jag har så här på äldre (37 jordsnurr gammal) dar börjat studera. Började i slutet på augusti. Så nu har jag kommit en liiiiten bit.
Det går upp och ner det här med pluggandet.
Det har gått ganska bra.....tills nu. Butiksekonomi!! Jag säger då det. Trodde jag hade koll på det där med prissättning efter år i butik och cafe branchen. Men jag lovar, det var helt annat att få det på print framför sig och sen försöka förstå vad man gör.
Jag har så lätt att tänka, äh skitsamma, det ordnar sig väl, fattar det inte nu men det ger sig väl. Men något i mig säger, att nu tar du dig tid och lär dig det här. Usch och fy va tråkigt!
Nu har jag bara nosat lite på det här, och som vanligt ger jag upp.
Speciellt svårt är det när man inte träffar sin lärare. Imorgon ska jag träffa några studiekamrater och hoppas att jag ka få lite inspiration av de.
Glass på skolavslutningen!
Vad hände, vart tog funktionen vägen, ni vet den där man har när man går i skolan de första åren?
Den där funktionen man har som 9 åring, då kunskap bara klibbar sig fast i hjärnan som Karlssons kalasklister? Ja jag har den inte iallafall.
Nu vet jag vad jag ska önska mig i julklapp!
Karlssons Kalasklister!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja på Jenny! Man får ha sämre dagar när det gäller plugg och det är inte lätt med distansstudier, kräver ju en del diciplin! Själv skulle jag ha jätte svårt med det. Lycka till imorgon, hoppas ni kan peppa varandra i debet och kredit frågor!
//Linda Viberg

Jenny sa...

Linda va kul att du hittar hit!! Kram!

jenny sa...

test

Minna Mercke Schmidt sa...

Ja vill också ha Karlsson kalasklister. En hel hink! Om det hade hjälpt mig att komma ihåg bättre :) Tack söta Jenny för besöket hos mig, känns underbart att höra att du gillar min blogg. Hoppas du får tid till lite kransar o annat nu när hösten är här med massa material. Stor kram och vi ses! Minna :)