lördag 22 oktober 2011

Man tager vad man haver...

Lite kreativitet så här på lördagskvällen sitter inte fel. Enkla "knåperier"
som man kan sno ihop på en pisskvart, det är min melodi det.
Gillar inte att dra igång pyssel, som kräver att man måste runt
på en massa specialaffärer för att införskaffa material.
Jo det kan va kul ibland, när man vet vad man ska göra.
Men oftast är de där pysslen som man gör så där spontant de bästa.
Fick den här iden av en fantastiskt duktig och kreativ vän. Så Alice och jag började vår produktion av blommor, här är resultatet.
Tack Therese!
Här använde vi en tom toalettrulle, som vi klädde med gammalt notblad.
Plattade till rullen och klippte remsor.
Därefter limmade vi ihop alla "blad" med limpistol till en blomma.
Vi satt en paljett med en pärla i mitten.
Så var den klar!
De här kanske ni får se mer av såsmåningom....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va fiffig du är :-)
Du har en jättefin och trvlig blogg.

nyvind sa...

Vassego! Kul att dela med sig! Och rullarna liknar mina, som jag ska ha i mina julgrupper och på kransarna... gissar att du ska göra likadant! Hihi... pyssla på!

Mamma sa...

Fiffigt och kul. Man behöver inte fundera på vem Alice är lik när det gäller pyssel.

nyvind sa...

Prova med gamla boksidor, eller presentpapper... det blir med snyggt!
Jag har även målat en dela prov, det blex med rätt ok.

Mostra i VIke sa...

Jag blir nästan svettig. Hur jag än skulle följa din instruktion skulle jag aldrig, jag säger ALDRIG få till en blomma som den du gjort. Min kropp är inte gjord för pyssel!

Anonym sa...

Åh, vilka fina!!!!
Var bara tvungen att visa dem för min kollega som jobbar med de äldre barnen. Det blir nog snart en aktivitet i klipp och klistra ateljén!!! :)
Kanske även som lite julpyssel här hemma! Borde ju bli en jätte fin julstjärna med rött papper runt rullen!
Kram Linda Viberg