fredag 7 oktober 2011

Helger!



Den här veckan gick i rasande fart!
Vad har vi hunnit med då?? Tja det vanliga skjutsat barn till olika danser, körer och andra aktiviteter. Jag själv hann iväg på stick/virkkurs i gårkväll. Matte har hunnit med att hålla matlagningskurs.
Jag har varit "kransinstruktör" åt Alice.


Promenerat har jag gjort med min storasyster, handlat, städat, pluggat, planerat julkransar, fikat med min förra kollega, varit på stan med Alice, tog en sväng till Birsta köpte ny micro (ja, vi kollade i vår lilla stad först såklart).

Ja, tänker man efter så har man ju hunnit med en hel del....tycker då jag iaf.
Helgen som är på intågande blir nog händelserik. Det är mycket på gång den här helgen.
Tänk att ofta tycker jag att vi inte har något särskillt planerat innan helgerna, och då kan jag ibland muttra lite om det. Jaha, sen en annan helg då hopar sig aktiviteterna så att man måste tacka nej till vissa saker...märkligt hur det kan bli.
Men denna helg så händer det en del, jag ska iväg och "för-fira" min kompis som ska fylla 40 år, Vi ska gå på ett relax ställe och äta mat efteråt.
På söndag ska våran Hilma sjunga med sin kör för första gången. Det var meningen att jag skulle sjunga med Stigsjökören på söndag, men Hilmas framträdande fick gå före. Matte ska spela sista golftävlingen för säsongen. Slutligen söndagmiddag hos min mamma, och dansträningar för tjejerna.
Det här kommer bli en bra helg.
Så trevlig helg!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Det verkar som din vecka varit bra. En vecka som innehåller det mesta som sker hos en barnfamilj.

Anonym sa...

Låter ju innehållsrikt och trevligt! Hoppas ni har roligt nu, i skrivande stund, på galej m tjejerna.
Kul m kransar!! Åh, jag måste också... gör du kransar själv, typ av tidningspapper eller har du såna här färdiga i halm? Dags att ge sig ut i skogen, i alla fall!